Postaw na kreatywność w promocji firmy – potencjał YouTube Ads 

Prężnie rozwijające się firmy, oprócz strony internetowej, angażują się w promocję w różnych kanałach społecznościowych. Do swoich potencjalnych klientów docierają za sprawą youtube ads. W końcu nic tak nie przyciąga uwagi, jak ciekawy materiał audiowizualny prezentujący ofertę produktów i usług. 

 

W przygotowanym przez nas wpisie dowiesz się, co nieco o korzyściach wynikających z użytkowania platformy YT w celach promocyjnych. Pojawi się także wzmianka o zagrożeniach kampanii youtube ads oraz procesie tworzenia strategii reklamowej. 

 

Jesteś zainteresowany tematyką reklamy w jednym z popularniejszych kanałów społecznościowych?  Zajrzyj na stronę: https://adsright.pl/youtube-ads/ i pogłęb swoją wiedzę. 

Zalety YouTube Ads  

Dla każdego odbiorcy, przekaz audiowizualny jest bardzo wartościowy i przynosi wiele korzyści. W naszym opracowaniu wskazaliśmy kilka profitów, które dostarcza nam youtube ads. Do tego zaszczytnego zbioru zaliczymy: 

  • Bezpośrednia interakcja z gronem odbiorców. Nieco bardziej nieformalny kontakt sprzyja łatwości w odbiorze przez publiczność oferowanych produktów czy usług. 
  • Dotarcie do targetu firmy. Podejmując odpowiednie działania w strategii reklamowej na YT, skierujesz przekaz do potencjalnego grona odbiorców. 
  • Sprzyjająca analiza efektywności reklamy. Za pomocą założonego konta w Google Ads i YouTube zweryfikujesz liczbę wyświetleń oraz określisz budżet przeznaczony na działania promocyjne. 
  • Emocjonalne wrażenia wśród oglądających. Połączenie ruchomych obrazów i dźwięku sprawi, że zainteresowanie Twoją ofertą wzrośnie. 

Wady YouTube Ads 

Mimo, że jest ich znacząco mniej to jednak warto o nich wspomnieć. Chociaż pieniądze to 

nie wszystko, to inwestycja w reklamę na YT wymaga pewnych nakładów finansów. Spokojnie, nie aż takich, jak w przypadku reklamy telewizyjnych. Jeżeli jednak oszczędnie podchodzisz do promocji marki w Internecie, realizacja youtube ads może okazać się niemożliwa. Poziom inwazyjności jest wyższy niż to ma miejsce w przypadku reklamy kontekstowej – to kolejna, niekorzyść wynikająca z reklamowania firmy na YT. 

Tworzenie kampanii reklamowej – od A do Z 

Jeżeli jesteś już po określeniu celu i budżetu dla Twojej kampanii oraz przeanalizowałeś profil swojej grupy docelowej, dostępne formaty oraz stworzyłeś materiał reklamowy – pozostały Ci stricte praktyczne zadania. 

 

Po pierwsze: Prześlij nagrania reklamowe na prowadzone przez Ciebie konto YouTube. 

Po drugie: Utwórz nową kampanię Google Ads.

 

Po trzecie: Podejmij się konfiguracji reklamy w YT. 

 

Po czwarte: Stwórz grupy reklam i dokonaj wyboru targetu.  

 

Po piąte: Ustal, gdzie Twoje nagranie ma być wyświetlane w kanale YT. 

 

Po szóste: Wybierz materiał audiowizualny, który pragniesz zareklamować oraz zakończ konfigurację reklamy w YT. 

Zwiększ swoją efektywność 

Skuteczność możesz poprawić, dzięki optymalizacji reklamy w serwisie YouTube. Obserwuj dane statystyczne, wyniki pomiarów konwersji oraz zadbaj o szczegółowo określony target. Pamiętaj o tym, aby twoje cele były zgodne z zasadą SMART, ponieważ w ten sposób osiągniesz realny sukces.