Bogactwo rynku praktycznie w każdej dziedzinie powoduje, że coraz trudniej wybić się nowym firmą i produktom. O sukcesie przedsiębiorstwa często decyduje przypadek. Ale czy rzeczywiście jest to wyłącznie szczęśliwe zrządzenie losu? Może raz na jakiś czas zdarzają się takie sytuacje, jednak prawdziwym kluczem do osiągnięcie wymarzonych celów jest dobra reklama.
Bez odpowiedniej strategii marketingowej oraz reklamy nie da się zaistnieć na rynku. Ludzka podświadomość wyrabia sobie stosunek do określonych produktów lub usług na podstawie pierwszego wrażenia i nie można się o to oburzać, bo tak działają niezależne od woli mechanizmy. Dlatego, aby reklama była skuteczna musi mieć walory estetyczne, do tego powinna się wyróżniać na tle innych, co wcale nie jest łatwym zadaniem w rzeczywistości, gdy miasta oblepione są na każdym kroku bilbordami. Jednak wyścig, kto powiesi większy plakat przestał przynosić efekty, do przechodnia trzeba trafić w inny sposób. Reklama na autobusach to doskonała metoda na przedstawienie szerszej publiczności swojej firmy. Zaletą tego rozwiązania jest mobilność autobusów. Jednego dnia przejeżdżają określoną trasę, zahaczającą o różne miejsca, dzięki temu mogą trafić do większej liczby odbiorców. Nie widzą jej tylko ci, którzy wsiadają do komunikacji publicznej, ale także czekający na przystankach na inny transport, przechodnie na ulicach oraz kierowcy korzystający z tych samych dróg. Poza tym reklama na autobusach dużo bardziej przykuwa uwagę, gdyż jest duża i nie stoi w jednym miejscu, trudniej jest nie zwrócić uwagi na przemieszczający się pojazd niż plakat na słupie ogłoszeniowym. Jest to strategia warta swojej ceny.